Svakom roditelju je njegovo dete najpametnije i najtalentovanije, ali postoje osnovci i srednjoškolci koji se po svojim intelektualnim sposobnostima i izuzetnom talentu za određenu nauku ili umetnost zaista izdvajaju u odnosu na svoje vršnjake.
Da li je vaš školarac zaista nadaren, možete da otkrijete ako pratite njegova interesovanja, pamćenje, rečnik ili opažanje.
Za uspeh školarca u nekoj oblasti, bilo da je to engleski ili pak matematika, veoma je važno da roditelj na vreme otkrije njegovu nadarenost; da mu pomogne da razvije osećaj samopoštovanja i sigurnosti.
Termin „nadareno“, odnosno „talentovano“, skovao je psiholog Luis Terman sa Univerziteta Stenford u 20. veku. Termanov test, kao i većina drugih testova za inteligenciju, fokusira se na ispitivanje memorije i analitičkih veština. Danas, većina stručnjaka definiše nadareno dete kao nekog ko prikuplja i obrađuje informacije i rešava probleme brže od svojih vršnjaka.
Najbolji savet koji vam možemo dati kako biste lakše uočili prve znake nadarenosti vašeg deteta za matematiku jeste da učestvujete u detetovim aktivnostima, budete deo njegovog života i obratite pažnju na sledeće znake koji svakako otkrivaju da li vaš osnovac ima neke posebne sklonosti ili veštine:
- Uče brzo, lako i efikasno.
- Imaju izuzetno bogat vokabular za svoje godine.
- Imaju izuzetnu moć zapažanja.
- Veoma lako i brzo zapamte sve što ih interesuje.
- Mogu da se koncentrišu i zadrže pažnju.
- Poseduju veštinu organizacije i samodiscipline.
- Vole pravila, kao i red, rad i disciplinu.
- Razumeju složene pojmove. U stanju su da shvate srž problema i pronađu najadekvatnije rešenje.
- Veoma su radoznali. Kao takvi, konstantno postavljaju provokativna pitanja.
- Imaju neverovatno dobar uspeh u školi.
- Imaju moć koncentracije, intenzivnu pažnju koja isključuje sve ostalo.
- Paze na časovima i brzo odgovaraju na postavljena pitanja.
- Snalažljivi su. Probleme rešavaju jedinstvenim i inovativnim metodama.
- Usmeno i pismeno izražavanje im je na zavidnom nivou.
- Obraćaju pažnju na detalje.
- Razmišljaju o ponašanju ljudi oko sebe, a naročito o svom.
- Razumeju složene pojmove, opažaju odnose i razmišljaju apstraktno.
- Lako razumevaju i primenjuju brojeve i matematičke pojmove.
- Teže dominaciji među vršnjacima ili u pojedinim situacijama.
- Poseduju druge kognitivne komponente nadarenosti.
Matematičku nadarenost nije preporučljivo doživeti kao neku konstantu – dar koji jeste ili nije dat nekom učeniku, već kao potencijal koji je u većoj ili manjoj meri podložan razvoju i napredovanju. To je upravo ono čemu se teži u školi OKmatematike!
Zbog neadekvatnih programa i načina učenja, umesto da imamo oko dvadesetoro nadarene dece na 1.000 stanovnika, mi ih imamo svega troje. Kako se darovita deca ne bi „izgubila“ u toku školovanja, na vama kao roditelju je da prepoznate sklonosti deteta, pružite mu šansu da razvije svoj talenat i podržite ga na tom putu.
OKmatematika koristi nove tehnologije i savremene edukativne platforme da lakše i efikasnije prenese znanje i da učenje matematike učini interesantnijim. Časovi OKmatematike održavaju se u sigurnom hi-tech okruženju koje učenicima omogućava postizanje maksimalnih rezultata u kratkom vremenskom periodu i vaše nadareno dete će zaista moći da razvija i unapređuje svoje znanje na jednostavan i efikasan način.
Časovi matematike za osnovce, kao i časovi matematike za srednjoškolce, nikada nisu bili zanimljiviji i brže donosili željene rezultate!